tiistai 10. huhtikuuta 2012

mm

Joo elikkas viimeisia paivia taalla Swazimaassa vietetaan..Lauantaina lahto Kap kaupunkiin ja ens viikon torstaina pitaisi mut loytaa sitten jo Suomesta:)

Viikonloppu meni hyvin. Lahdettiin lauantaina aamulla Etela-Afrikkaan ja maisemat olivat taas upeat kun vuorten paalta ajettiin. Ajettiin sellaseen kaupunkiin, kun Barberton. Oli ihana nahda pitkasta aikaa ns. kunnon taloja ja se seutu vaikutti sellaiselta, etta jos mun johonkin pitais muuttaa taalla ni se ois sinne!
Kaytiin myos kullanhuuhdonnassa ja kultakaivoksilla kavelemassa. Olin aluksi aika paniikissa, kun tajusin etta mun pitaa oikeasti menna sinne noin 2x2 metrin kallion sisaan. Mut kaikki meni hyvin enka saanut paniikkikohtausta:D Siita jatkettiin sitten majoituspaikalle ja lahdettiin syomaan. Kaytiin syomisen jalkeen myos paikallisessa pubissa mutta oltiin siella vaan noin puolisen tuntia ku mulla oli flunssa ja edellisena paivana ollu pikkasen lampoakin ni unta tarvittiin, etta jaksettiin sunnuntaina viela ihmetella kaikkai elaimia.

Sunnuntaina suunnattiin Baplasiin pain ja Cradle of  lifeen. Matka kesti autolla noin tunnin verran ajaa Barbertonista joten ei paha. Mentiin sitten yhdelle gamedrivelle ja oltiin aluksi ihan ihmeissamme, kun ei puoleen tuntiin nakynyt mitaan elaimia. No ainoa mita ma sielta enaa halusin nahda oli ne kirahvit lahelta ja saada hyvia kuvia ja se sit onneksi tapahtus. Nahtiin me sitten bonukseksi taas mm; eri antilooppilajeja ja zebroja. Gamedriven jalkeen meidan piti menna syomaan mutta ravintolasta ei saanut muutakun buffa ruokaa ja se oli turhan kallis+ ei ollut niin kova nalka joten ostettiin vaan sipsipussit ja niilla jatkettiin. Syomisen jalkeen suunnattiin katsomaan eri kissaelaimia. Nahtiin kun ne ruokittiin. Oli kylla ihan siistia, mutta jotenkin kun ne oli siella hakissa ja nyt on tottunut noihin puistoihin missa ne saa vapaana liikkua ni ei se ollut sitten niin kivaa. No joo erikoisuutena siella oli valkoisia leijonia ja ne oli kylla nakemisen arvoisia. Ennen tuolla on saanut ottaa tiikerinpentuja syliin ja syottaa niita, mutta siella oli joku sitten vahan aikaa sitten raapaissut jonkun naisen katta(yllattavaa) ni se oli sitten sen jalkeen kielletty. Ois ollut kylla niin kiva saada kuva siita kun pitaa sellasta karvakasaa sylissa<3, mutta ei voi mitaan! Ruokkimisen jalkeen kierrettiin viela auton kanssa kaikki kisut lapi ja  meidan oma opas antoi luvan poistua autosta vaikka niin ei olis saanu tehda. No hei tuli paljon kivempia kuvia kun ei ollu kalterit valissa ja ma sain hipastua puumaa!!
no joo sitten jaatiin kiinni ja meidat haadettiin alueelta pois. Meidan oma opas sanoi etta se on aina saanut tehda siella melkeen mita vaan kun se tunsi sen esimiehen, mutta siella on esimies vaihtunut ja koko paikka muutenkin mennyt paljon huonompaan suuntaan ni on hiukan eri savelet.
Jatkettiin siita sitten matkaa takas Swazimaahan.

Talla viikolla on viela muutamat paivat harjoittelua ja saatiin meidan miesvahvistus tulemaan huomenna tonne iltapaivakerhoon nayttamaan ja opettamaan pojille vahan footbagilla temppuilua. Perjantaina suunnataan viela Spahan laittamaan kynnet kuntoon ja jalkahoitoon ja sitten viimeiselle illalliselle taalla. Lauantai aamulla matka jatkuu kohti Johannesburgin lentokenttaa ja sielta lentaen Kap kaupunkiin. Kerron tosta Kap kaupungin reissusta, kun paasen sitten takas kotiiin joten voi tulla taas joku pieni tauko tahan kirjoittamiseen, kun taytyy keskittya siihen yhteen ihanaan ja sen tuttuun ja turvalliseen kainaloon..SITA ODOTELLESSA!! <3


Terkkuja sinne Suomeen

-Mili xxx

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti