Joo piti jo tiistaina tulla tänne kirjoittelee , mutta
nettikahvilassa oli niin hidas netti ettei siitä olis tullu mtn. Kirjottelen
nyt kämpiltä joten ä:t ja ö:t on pitkästä aikaa käytössä . Jeij
Tänne kuuluu ihan hyvää, vaikka eilen olikin kauhea
migreeni. Onneksi oli vasta eka kerta kun se oli täällä ja oli lääkkeet mukana,
mutta ei se mitään herkkua siltikään ole. Sen päänsäryn ehkä kestäiski mutta se
pahoinvointisuus on ihan hirveetä. Koita siinä sitten nukahtaa kun koko aika
oksettaa vaikka just olis käynyt oksentamassa. Onneksi se tulee mulle vaan pari
kertaa vuodessa. Yleensä jonkun kovan stressin jälkeen joten en joudu siitä
liian usein kärsimään. Se oli mulla pari vuotta jo poiskin, mutta yllätys
yllätys tuli takaisin kun alko opiskelut ja armoton stressi.
No mutta se siitä avautumisesta. Tänään on tasan 3 viikkoa
kun ollaan kotona. JA HEI HUOMENNA KUTSUU MOSAMBIK JA SEN RANNAT!! Sitä on tätä koko viikko odotettu ja aika
mennyt ihan tajuttomat hitaasti. Meitä lähtee sinne 4 naisen porukka ja plus meidän iki ihana oma guidemme Thorsten.
Matka tuli meille kustantamaan vaan noin 270€ mihin kuuluu kuljetukset, visat,
asuminen+ aamupala sekä villidelffinien kanssa uinti aktiviteetti. T ei ottanut
meiltä mitään maksua, koska tulee ekaa kertaa sinne näin oppaana ja ei sen
takia halunnut ottaa mtn koska ns. harjoittelee meidän kanssa:) Mutta kerron tosta reissusta sitten ensi
viikolla kun kotiudutaan sieltä. Lähdetään siis huomen aamulla ja palataan
maanantai illalla. Siellä ei toimi sitten mitkään puhelin liittymät joten oon
sitten kunnolla sielä evakossa:D
Viikot on kovasti taas mennyt harjoittelussa ja meidän
harkka paikka on ainakin ollut ihan huippu. Ollaan järjestetty kaikkea
toimintaa lapsille. Tällä viikolla meillä oli mm. vesiväreillä maalailua,
tyttöjen kynsien lakkausta ja kasvomaalausta.
Viime viikon lauantaina käytiin tän meidän paikallisen
yhteyshenkilön Jorman luona. Voi että mikä ihana talo ja paikka ylipäätänsä. Se
oli Mbabanessa ,mutta tuolla maaseudulla. Ensin lähdettiin 3 tunnin
patikkaretkelle vuoristoon ja mä tein kyllä niin kuolemaa välillä, mutta
tulipahan sekin tehtyä. Paremmat varusteet olis ollut kyllä tarpeen ja enemmän
vettä:D Maisemat oli kyllä upeat kun päästiin sinne ylös eikä mun vasemman
jalan nivelsiteetkään venähtänyt vaikka olin ihan varma että ne ei selviä siitä
matkasta! Patikoinnin jälkeen päästiin SAUNAAN! Siis ihan oikeeseen saunaan. J
on sen sinne itse rakentanut ja voi että se tuntui niiin hyvältä 2 kuukauden
jälkeen päästä kunnolla saunaan ja pesemään kaikki liat pois. Illalla tehtiin
itse pizzoja ihan aidossa kiviuunissa ja tuli kyllä niin herkkua. Illan kruunasi
se vielä kun kaksi söpöä koiran pentua nukahti mun syliin ja mun koirakuume ei
kyllä helpottanut yhtään:D Isoveli ja hänen kihlattunsa ovat saaneet kotiinsa
koiranpennun . Ystäväpariskunnalle on tullut kanssa koiranpentu ja mun pitäis
mennä niitä katsomaan heti kun pääsen täältä, mutta millä mä maltan odottaa
siihen asti että mun opiskelut loppuu. Vaikka halu on kova, niin tähän
elämäntilanteeseen ei voi vielä koiraa ottaa, koska ei olisi niin paljon aikaa
sille ja se ei olisi reilua sitä koiraa kohtaan. No ehkä kun saan noita laina
koiria lelliä ni se riittää vähäksi aikaa:)
Sunnuntaina paistoi kivasti aurinko ja me päätettiinkin
mennä sitten ottamaan vähän aurinkoa tonne Swazi Spahan, ennen tota huomista
reissua. Vähän sitä väriäkin tarttui, mutta päivä oli kyllä niiin ihana
loistavassa seurassa ja nappailtiin sitten mielenkiintoisia kuvia veden alla
kun yhdellä meistä oli vedenkestävä kamera. Haha olivat kyllä kaikkea muuta
kuin hehkeetä.
Ainiin meidän ”perhekin” kasvoi nyt sitten mies
vahvistuksella maanantaina. Ihan kiva saada uutta juttuseuraa välillä ja hei me
saatiin SALMIAKKIA! NAMNAMNAM… Mikä muukaan tapa ois parempi voittaa naiset
puolelleen ku tuo niille pussillisen karkkia ja vielä salmiakkia Suomesta:D
Haha
Mutta ei tässä sen ihmeempiä. Tulen taas ensi viikolla
postamaan meidän reissusta ja muista fiiliksistä. Aika käy vähiin ja pian
ollaan kotona.
Terveiset kaikille muruille sinne Suomeen<3.. Kohta on
isot bileeeeet!! ;)
-Miltsu