maanantai 5. maaliskuuta 2012

Halfway

Joo ei oo taaskaan mitkaan parhaimmat energiat tata kirjoittaessa. Taitanut kaikille iskee vahan matka uupumusta. En kerennyt viime viikolla tulla paivittaa tata ollenkaan, kun meilla oli se yliopistokurssi ja se kesti aina niin myohaan. Kurssi oli aika uuvuttava ja paivat oli raskaita, mutta meilla oli kylla ihan super kiva ryhma ja oli ihana paasta tutustumaan paremmin paikallisiin opiskelijoihin seka esikoulu opettajiin.

Mutta nyt siis ollaan alle puolen valin jo.Eilen tuli tasan ja nyt alkaa paivat vaan hupenemaan ja kohta paasee kotiin<3

Tanaan meilla alko harjoittelu mutta meidan osalta se vaihtuu kylla toiseen paikkaan. Oishan se ollu liianki hyvaa jos ois heti loytynyt kunnon paikka. No toivotaan etta saatais sit nopeasti uus!!!

Tassa parin viikon aikana on tullu testattua nyt paikkalinen baari. Ihan huippu mesta! Oli kylla niin hienoa paasta tanssimaan ja ei oltais millaan maltettu lahtea. Se oli jotain jota ei voi selittaa vaan se taytyy kokea.. sisustus,tunnelma, kaikki... Juotavat maksoi 1,50-3 euroon, mutta ainoa miinus siita ettei ne osaa taalla tehda minkaanlaisia drinkkeja eli se oli sita kalja/siideri/vodka+limu linjaa. Turhan halpoja noi siltikin oli:D Pahinta on se etta ne viela tota vodkaa tilattessa kysys etta single or double ja valitettavasti tuli harvemmin sanottua single:D Seuraavana aamuna oli kylla olo sen mukainen. No onneks sai seuraa ihanista tytsyista ja istuttiinki steakhouseen syomaan ja juoruilemaan. Ma vedin sitten kunnolla ribbseja ja mustekalarenkaita eli kunnon krapula mattoa. Oli hyvaa mutta kylla taa terveellisempi linja siltikin nailla helteilla on mukavampaa!!!

Viime perjantaina iski ensimmainen kunnon ikava, mutta siitakin selvittiin. Lauantai oli sitten taas ihan huippu paiva. Suunnattin taas yhdelle safarille Mlilwaneen. Se on paljon pienempi paikka eika siella ole naita suur elaimia, mutta zebroja,eri antilooppi lajeja, gnu:ita. jtn villisiantyyppisia, paljon lintuja ja KROKOJA. Hyhyi nahtiin ihan muutaman metrin paasta kun se kokotti siella vedessa. Saatiin oppaaksi ihan huippu tyyppi saksasta ja han oli meidan seurassa koko paivan. Taa koko paiva maksoi 20 euroa/naama eli ei mtn. Han haki  meidat aamulla kampilta ja ensimmaiseksi kun saavuttiin Mlilwaneen tehtiin muutaman tunnin Game Drive eli kateltiin autosta elaimia ja otettiin kuvia. Sen jalkeen kaytiin lounaalla ja viemassa tavarat meidan Hutseihin=mokkeihin. Noiden jalkeen jatkettiin matkaa kavellen kiertamassa ja nahtiin viela lahempaa zeebrat ym. ja se krokotiili uimassa. Sielta se ois voinu vaan vaikka tulla syomaan meidat jos olis halunnu ei siina ollu mtn aitoja ym.:D Se kroko oli kuulemma noin 3 metrinen ja ne voi kasvaa jopa 7 metriseksi. Jos ymmarsin oikeen ni ne syo vaan kerran vuodessa? WEIRD
No kavelytripin jalkeen suunnattiin autolla viela katsomaan hienoja nakymia 1300 metria merenpinnan ylapuolelta. Silloin alkoi tuulemaan ja tihkuttamaan joten suunnattiin aika pian takas. Swazimaahan oli ilmoitettu saapuvan 100% varmuudella syklooni, joka olisi pahin koskaan mita oli ollut. Joten meidan safari reissu ei ollut edes varma. No sita ei koskaan tullut vaikka lehdissa jo lietsottiin ihmisia paniikkeihin:D Pieni vaara kuitenkin viela on kun se on pyorimassa tuolla jossain rannikolla, mutta talla hetkella ainaki aurinko paistaa!
Takaisin lauantaihin...Illan paatteeksi kaytiin viela syomassa buffetissa, joka oli kylla pettymys koska me oltaisiin haluttu maistaa sita Impalan lihaa listalta ja ei ollut niin iso nalka. Se oli myos aika kalliskin E135 eli 13,5 euroa eika siihen kuulunut juomia. Illan kruunasi onneksi paikallisten naisten ja miesten pitama Reed dance esitys. He lauloivat ja tanssivat afrikkalaisia lauluja ja se oli kylla ihan huippua! Oli tunnelmallista istua siina katsomassa heidan esitystaan ja tuli taas se fiilis etta ei hemmetti ma oon oikeesti Afrikassa!!!
Yo nukuttiin ja aamulla kello 10 piti Hutsit luovuttaa pois ja osa meista meni tekemaan viela pienen safarikierroksen hevosen selassa ja osa jai ravintolaan odottelemaan. Sunnuntai meni aikalailla rentoutuessa kotona ja ulkona syodessa.

Ensi viikonloppuna ois tarkotus vihdoin paasta testaamaan sita leffateatteri, joka on syysta tai toisesta aina jaanyt ja sunnuntaina paastaan paikallisen esikoulu opettajan kanssan kirkkoon jumalanpalvelukseen. Se voi olla aika erilainen kokemus kuin Suomessa + se kestaa kolme tuntia:D

Pistetaan nyt varpaat ja sormet ristiin ja toivotaan etta saadaan pian tassa harjoittelu paikka ni ei tarvitsisi sita enaa stressata!

-Miltsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti