tiistai 13. maaliskuuta 2012

Haudi

Joo taalla ollaan taas. Tassa nettikahvilan vieressa on yksi meidan vakkari kahviloista taalla. Ollaan lahes joka paiva kayty siella ja hinnat tosiaan sopii todella hyvin opiskelijan budjettiin:) Askon otin siella ison pirtelon ja maksoi huimat 1,40 euroa. Sielta saa myos ruokaa ja yks mun lemppareista on ehdottamasti ollu kanasalaatti. NAM.. Jos otan kanasalaatin ja cokis tolkin ni hintaa tulee alle 4 euroa. Miten ma ikina sopeudun Suomen hintoihin takas?:D Okei sit taalla kuuluu tietty tipata aina, mutta se on se joku 10% koko summasta ni ei sekaan pahaa lovea lompakkoon tee.

Ollaan tassa venailemassa tietoa, etta saadaanko vielakaan harjoittelu paikkaa. Meilla on ollut hirveat ongelmat sen suhteen. Toivotaan etta nyt nappaa. Ma alan ainaki ite olla tosi vasyny ravaamaan eri paikoissa ja selittamaan tilannetta!

Kaytiin viime viikonloppuna nyt sitten testaamassa se leffateatteri. Liput maksoi sen 3 euroa ja leffana toimi We bought a Zoo. Missa on paaosissa Matt Damon ja Scarlett Johansson. Mulla oli vahan skeptinen kuva tosta teatterin kuvanlaadusta ja olin varma etta tuun saamaan migreenin. Mutta ei se nyt loppujen lopuksi ollutkaan niin paha ja oli kylla hintansa veroinen. Leffa oli ihan hyva. Sellainen aivot narikkaan ja meikalainen pillitti koko leffan ajan:D haha huomasi etta on oo pitkaan aikaan kattonut mitaan leffaa tai televisiota ni paasi vihdoin purkaamaan kylla olonsa. Not bad.

Perjantaina kaytiin konsulaatissa syomassa Minnan kanssa ja tapaamassa Paivia, joka on siella harjoittelussa. Konsulaatin takana on pieni tehdas jossa tehdaan erilaisia koruja ja paastiin myos siihen tutustumaan. Voi hemmetti mika tyo yhden sormuksenki valmistamisessa on. No sen jalkeen oli pakko sitten kayda ostamassa itselle hopeinen sormus mihin on kiedottu mustaa kirahvin karvaa. Hintaa sille tuli vaan 16 euroa ja paatin etta se oli myohainen naistenpaiva lahja itselle, kun mies on Suomessa ja multa on jaanyt kukat ja suklaat saamatta ystavanpaivalta seka naistenpaivalta. Kimmolla kavi tuuri!!
Konsulaatista lahdettiin kaymaan katsomassa Paivin kamppaa ja siina Paivi sitten tarjos lasilliset viinia ja sai meidat houkuteltua sitten jaamaan pidemmaksi aikaa ja tuhoomaan viinia lisaa. Mina kuka en tykkaa viinista join sitten loppujen lopuksi puoli pulloa valkkaria ja puoli pulloa punkkua ja ne maistui jopa ihan hyvilta. Jos maki vihdoin opin sitten niitten makuun. Lahdettiin joskus 10 aikaan takaisin meidan kampille taksilla mukavan illanvieton jalkeen. Soitettiin taas sama luotettava taksikuski meidat hakemaan. Taksi matka maksoi yhteensa noin 9 euroa eli 4,50 per naama joten ei todellakaan paha. Taksikuskilla oli taas hauskaa kun kovasti selitettiin sille mika ero on suomalaisilla miehilla ja swazi miehilla. Toivottavasti tulee myos seuraavaks meidat hakemaan kun tarvetta on ettei pelastytetty sita liikaa meidan saarnoilla:D

Lauantai menikin siina pienta krapulaa paivaa vietettaesas, mutta kaytiin siis Swazi Candlesissa syomassa ja katsomassa turistikraasaa. Kynttilat oli kylla todella upeita enka oo missaan muualla nahnyt samanlaisia. Niita oli vaan niiiin paljon ja meinasin ostaa mutta ma oisin voinu ottaa ne kaikki ja tuli valinnan vaikeus joten lopulta paatysin vaan valokuviin. Oli kylla kiva nahda sekin paikka eika sinne olis muuten tullut mentya ellei Paivilla olisi ollut autoa. Ja ma sain vihdoin ostettua sen kauan kaipaamani kiraffi patsaan kotiin. JEIJ.. Nahtiin myos HOF eli paikallinen yokerho paivanvalossa ja olihan se vahan erinakoinen kun illalla. Pysahdyttiin sinne jatskille ja siella oli myos muutama pikku kauppa, joista ostin itelleni uuten keittioon Suomeen jostain ruohostoa/kaislasta tehdyn setin johon kuului 4 poytatablettia, kaitaliina ja 4 lasinalusta. Olin kylla erittain tyytyvainen paivan saldoon ja illalla mentiikin sitten sinne leffaan, josta jo aiemmin puhuin:)

Sunnuntaina koitti sitten se paiva kun meikalainen meni pitkasta aikaa kirkkoon. Taallahan swazit kay joka sunnuntai kirkossa ja kirkkoja on monia eri puolella maata. Taa meidan kirkko mihin mentiin ei nayttanyt ulkopuolelta ollenkaan kirkolta vaan oli pikemminkin peltihalli. Kokemuksena  se oli  aika erilaista kun Suomessa. Se oli sita meininkia kun nakee amerikkalaisissa leffoissa. Kuoro laulaa kovaa ja korkeelta ja ihmiset seisoo,tanssii ja laulaa samalla. Muutama itkeekin kovaa aaneen. Pastori pitaa puolentoista tunnin saarnaan ja kovaa aaneen julistaa Hallelujaa mikrofooniin:D Koko juttu kesti yli 3 tuntia ja perse siina alkoi puuntua, mutta tulipahan taas sekin koettua. Kuninkaan yksi 13 tai 14 vaimoista oli myos tuolla jumalanpalveluksessa. Muu kirkkovaki istui muovituolissa ja kuninkaan vaimolla oli oma pehmee nojatuoli eturivissa ja hanella oli 4 palvelijaa mukana. Siis onhan se ihan liian vaativaa itse siita nojatuolista nostaa ja laskee se jalkatuki alas, niin pitaahan sitakin varten olla oma orja. No joo taa on vaan tata. Onneks Suomessa asiat on hiukan eri tavalla.

Enaa vahan paalle 4 viikkoa ni me suunnistetaan lomalle Kap kaupunkiin ja sielta kotiin SUOMEEN<3 Jee.. Nyt kun saataisiin toi harjoittelupaikka asia hoitoon ni ei tarvitsisi sita enaa stressata. Joten sormet ja varpaat ristiin ja koitan taas ensi viikolla tulla paivittelemaan kuulumisia.

<3:lla Miltsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti