torstai 29. maaliskuuta 2012

Viimeisiä viedään


Joo piti jo tiistaina tulla tänne kirjoittelee , mutta nettikahvilassa oli niin hidas netti ettei siitä olis tullu mtn. Kirjottelen nyt kämpiltä joten ä:t ja ö:t on pitkästä aikaa käytössä . Jeij

Tänne kuuluu ihan hyvää, vaikka eilen olikin kauhea migreeni. Onneksi oli vasta eka kerta kun se oli täällä ja oli lääkkeet mukana, mutta ei se mitään herkkua siltikään ole. Sen päänsäryn ehkä kestäiski mutta se pahoinvointisuus on ihan hirveetä. Koita siinä sitten nukahtaa kun koko aika oksettaa vaikka just olis käynyt oksentamassa. Onneksi se tulee mulle vaan pari kertaa vuodessa. Yleensä jonkun kovan stressin jälkeen joten en joudu siitä liian usein kärsimään. Se oli mulla pari vuotta jo poiskin, mutta yllätys yllätys tuli takaisin kun alko opiskelut ja armoton stressi.

No mutta se siitä avautumisesta. Tänään on tasan 3 viikkoa kun ollaan kotona. JA HEI HUOMENNA KUTSUU MOSAMBIK JA SEN RANNAT!!  Sitä on tätä koko viikko odotettu ja aika mennyt ihan tajuttomat hitaasti. Meitä lähtee sinne 4 naisen porukka ja  plus meidän iki ihana oma guidemme Thorsten. Matka tuli meille kustantamaan vaan noin 270€ mihin kuuluu kuljetukset, visat, asuminen+ aamupala sekä villidelffinien kanssa uinti aktiviteetti. T ei ottanut meiltä mitään maksua, koska tulee ekaa kertaa sinne näin oppaana ja ei sen takia halunnut ottaa mtn koska ns. harjoittelee meidän kanssa:)  Mutta kerron tosta reissusta sitten ensi viikolla kun kotiudutaan sieltä. Lähdetään siis huomen aamulla ja palataan maanantai illalla. Siellä ei toimi sitten mitkään puhelin liittymät joten oon sitten kunnolla sielä evakossa:D

Viikot on kovasti taas mennyt harjoittelussa ja meidän harkka paikka on ainakin ollut ihan huippu. Ollaan järjestetty kaikkea toimintaa lapsille. Tällä viikolla meillä oli mm. vesiväreillä maalailua, tyttöjen kynsien lakkausta ja kasvomaalausta.

Viime viikon lauantaina käytiin tän meidän paikallisen yhteyshenkilön Jorman luona. Voi että mikä ihana talo ja paikka ylipäätänsä. Se oli Mbabanessa ,mutta tuolla maaseudulla. Ensin lähdettiin 3 tunnin patikkaretkelle vuoristoon ja mä tein kyllä niin kuolemaa välillä, mutta tulipahan sekin tehtyä. Paremmat varusteet olis ollut kyllä tarpeen ja enemmän vettä:D Maisemat oli kyllä upeat kun päästiin sinne ylös eikä mun vasemman jalan nivelsiteetkään venähtänyt vaikka olin ihan varma että ne ei selviä siitä matkasta! Patikoinnin jälkeen päästiin SAUNAAN! Siis ihan oikeeseen saunaan. J on sen sinne itse rakentanut ja voi että se tuntui niiin hyvältä 2 kuukauden jälkeen päästä kunnolla saunaan ja pesemään kaikki liat pois. Illalla tehtiin itse pizzoja ihan aidossa kiviuunissa ja tuli kyllä niin herkkua. Illan kruunasi se vielä kun kaksi söpöä koiran pentua nukahti mun syliin ja mun koirakuume ei kyllä helpottanut yhtään:D Isoveli ja hänen kihlattunsa ovat saaneet kotiinsa koiranpennun . Ystäväpariskunnalle on tullut kanssa koiranpentu ja mun pitäis mennä niitä katsomaan heti kun pääsen täältä, mutta millä mä maltan odottaa siihen asti että mun opiskelut loppuu. Vaikka halu on kova, niin tähän elämäntilanteeseen ei voi vielä koiraa ottaa, koska ei olisi niin paljon aikaa sille ja se ei olisi reilua sitä koiraa kohtaan. No ehkä kun saan noita laina koiria lelliä ni se riittää vähäksi aikaa:)

Sunnuntaina paistoi kivasti aurinko ja me päätettiinkin mennä sitten ottamaan vähän aurinkoa tonne Swazi Spahan, ennen tota huomista reissua. Vähän sitä väriäkin tarttui, mutta päivä oli kyllä niiin ihana loistavassa seurassa ja nappailtiin sitten mielenkiintoisia kuvia veden alla kun yhdellä meistä oli vedenkestävä kamera. Haha olivat kyllä kaikkea muuta kuin hehkeetä.

Ainiin meidän ”perhekin” kasvoi nyt sitten mies vahvistuksella maanantaina. Ihan kiva saada uutta juttuseuraa välillä ja hei me saatiin SALMIAKKIA! NAMNAMNAM… Mikä muukaan tapa ois parempi voittaa naiset puolelleen ku tuo niille pussillisen karkkia ja vielä salmiakkia Suomesta:D Haha
Mutta ei tässä sen ihmeempiä. Tulen taas ensi viikolla postamaan meidän reissusta ja muista fiiliksistä. Aika käy vähiin ja pian ollaan kotona.

Terveiset kaikille muruille sinne Suomeen<3.. Kohta on isot bileeeeet!! ;)
-Miltsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti