perjantai 10. helmikuuta 2012

Huhheijaa

Kirjoittelen nyt taalta nettikahvilasta niin luonnollisesti puuttuu naa a ja o:t!!

Taalla ollaan hengissa ja kaikki hyvin. Viime viikon lauantain avajaiset meni hyvin. Oli vaan ihan torkeen kuuma kavella se pari kilsaa ja kun viela oli meikkia naamassa ni siina tuli todettua etta parempi ois ollu ilman :) Oli ihan mielettoman ihania tauluja ja syotiin siella isot annokset ruokaa. Ma olin ylpee itestani ku ei tullu ostettua muutaku se yks korurasia minka katoin jo viimeksi siella. Saatin myos meidan Suomen konsulaatilta apua tohon jaakaappi tilanteeseen ja nyt meilla on se!! Voi etta miten se elama helpottaa taas ku voi tehda isommat maarat ruokaa ja syoda monta paivaa eika tartte kaupassa miettia mita sita voi oikein ostaa.

Taalla muutenkin oppii arvostamaan kummasti niita pienempiakin asioita mitka siella koti Suomessa on itsestaan selvyyksia. Taalla asioiden hoitaminen esimerkiksi toi jaakaapin hankkiminen ei oo yhta helppoa ku Suomessa etta marssitaan vaan sisaan ja thats it. Ei se onneksi loppu peleissa kauheen vaikeeta oo mutta taytyy kuitenkin miettii kuljetukset ja kaikki muut hommat tarkemmin kun Suomessa. Saatiin viela 10% alennustakin ja ilmainen kotiin kuljetus tuolta kyseisesta kaupasta , kun se konsulaatti tuntee ne. Taalla on tosi tarkeeta olla suhteita ja niiden avulla pystyy hommamaan ja saamaan alennuksia. Meidan konsulaatti lupas muutenkin etta jos ei saada myytya tota jaakaappia eteenpain vaikka seuraaville suomalaisille niin han ostaa sen takaisin meilta samalla hinnalla ja pyytaa vaikka vain E50 kayttomaksua eli 5 euroa joten ei havita siina mitaan. Saatiin myos meidan konsulaatilta tietoa yhdesta saksalaisesta tyypista joka heittaa sellasia paiva reissuja eri puolelle mm. Amerikan suurlahetysto kayttaa hanta kanssa. Han suositteli sellasta Cradle of life paikkaa missa on valkoisia leijonia ja tiikerin pentuja mm. Se on varmaan enemmankin sellanen elaintarhatyyppinen paikka verrattuna esim. tohon Hlaneen. Mut ton saksa tyypin seurassa ois kuulemma ehka mahdollista jopa pitaa niita tikrun pentuja sylissa<3 jeij

Nyt on kahden viikon sadutukset takana ja ens viikko on vahan ns. loma viikko.Alku viikosta mennaan viela kaymaan ainakin SOS-kylassa ja tiistaina sitten ystavanpaiva lounasta syomaan jonnekin. Loppuviiko vois kulua sitten vaikka Spa:ssa ja perjantaina paasis korkkaamaan sen paikallisen House on fire baarin mita kaikki on mainostanut:) Taa viikonloppu menee kylla aikalailla levatessa ja huomenna vois suunnata ainaki Ezulwiniin craft marketteihin katselemaan. Mulla on tanaan paa ihan jumissa, kun viime yona unimatti ei tykannyt tulla millaan mun luokse. Kirjoittelen kuulumisista taas ens viikolla!


-Miltsu

ps. Laakari laitto leiman mun paperiin missa todistetaan etten oo tyhma enka idiootti, jotta voin saada oleskeluluvan Swazimaahan..jihaa! Nyt siita on todisteki sitten ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti