Voisin ottaa tällaset pikapäivitykset kuulumisista. Viikolla ei oo tapahtunut mitään erityistä. Ollaan aloitettu sadutukset esikouluissa ja lapset on vaan niiin huippuja. Se tunne kun meet sinne ja alkaa kauhee kiljuna ja hyörin ja sulla on 10 lasta sussa kiinni ja kaikki haluaa vaan päästä halaamaan tai ottamaan kädestä kiinni. Se on jotenki niin aitoa ja puhdasta se tunne mitä niiltä lapsilta tulee. Ekana päivänä, kun mentiin ni osa tuli heti jo kiinnostuneesti koskettaa ja katsomaan, kun taas osa sitten oli vähän varuillaan, mutta kun tarpeeksi kauan hymyili ja katso silmiin ni kyllä se hymy sieltä takas tuli. Täällä Swazimaassa se hymy muutenkin korostuu jatkuvasti ja sitä vaan hymyilee vaikka ihmiset ärsyttäis kun tietää että pääsee helpommalla joistain tilanteista ja silloin susta ei voida sanoa ainakaan että olet epäkohtelias. On mulla niitäkin hetkiä ollu kun ei vaan jaksa hymyillä ja on valmistautunu huutamaan kaupan jonossa jos joku mies meinaa etuilla ihan sen takia vaan että oon valkoihoinen. Onneks ei ole tarvinnut korottaa ääntä vielä kertaakaan mutta eiköhän se perus suomalainen PERKELE siinä vaiheessa riitä :)
Silloin muuten kun ajettiin sinne Lhaneen ni tiellä oli ratsia ja sieltä tuli sitten poliisi setä ja pysäytti meidät. No me sit siinä 5 fiksua suomalaista tyttöä ja kaikki hymyilee vaan nätisti ja poliisi kyseli vaan että mitäs kuuluu ja me siinä pientä small talkia pidettiin yllä. Sit meidän kuski kyseli, että tartteeko näyttää jotain todistuksia(ajokorttia ym.) ja poliisi siinä sitten tokas että ei ja sitten kysyttiin, että mitäs he siellä tiellä sitten oikee puuhailee. Poliisi vastas että no heillä on ratsia ja tarkastaa ajokortteja ja rekkoja ym. Sen jälkeen päästiin jatkamaan matkaa eikä tarvinnut edes sitä ajokorttia kaivaa että kaipa tällä valkoihoisuudella hyvätkin puolensa on:D Välillä sitten se taas ärsyttää ku kohdellaan eri tavalla ihon värin takia oli se sitten hyvässä tai huonossa.
Asiasta viidenteentoista..Arki täällä on aika tylsää kun seitsemältä tulee jo pimeä ni sitä ennen täytyy olla kotona, koska ei tuolla halua/voi oikeen pimeässä kulkea. PLUS meillä ei oo vieläkään sitä pirun jääkaappia eikä tiedetä mistä sellaista vois edes hankkia ni kaupassa käynti on ihan mielenkiintoista. Muuten oon itsessäni huomannu sen jo että alkanut tottua tohon liikenteeseen ja ihmisiin jo ihan eri tavalla, kuin sillon tultaessa.
Mutta eipä tässä kai tällä kertaa muuta, ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut. Huomenna on siellä Suomen konsulaatin vieressä ne galleria avajaiset johon saatiin kutsu ja ollaan sinne suuntamaassa viettämään iltaa. Ihanaa pitkästä aikaa päästä vähän ees laittautumaan ja meikkaamaan ku ei sitä täällä viitti näillä helteillä arkipäivinä tehdä. Helmikuu on kuulemma kuumin kuukausi Swazimaassa, mutta onneks nää talot on sentään kivi taloja ja illalla tulee pimeä nopeasti ni pystyy yöt nukkumaan hyvin.
Jestas kun tuli tönkköä tekstiä ei ajatukset oikeen kulje..Koitetaan sunnuntaina uudestaan jos kerron vaikka miten noi galleria jutut siellä meni ja mitä kaikkea ihania käsitöitä ym. sieltä tuli ostettua.
HALEJA JA PUSUJA SINNE SUOMEEN VARSINKI PIMMOLLE<3
-Mili
xxx
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti