Oon joku miljoona kertaa koittanu lisätä kuvia, mutta tää netti on hidas että en saa niitä laitettua.. Koitan sitten ku tuun takas Suomeen joskus niin lisäillä niitä tänne sitten:)
Hlane National Park…siis joku niin ihana paikka. Se oli sitä Afrikkaa
mitä mä lähdin just hakemaan.. Tehtiin tonne sellanen viikonloppu reissu että
lähdettiin perjantaina yhden aikaan ja palattiin sunnuntaina samaan
aikaan Mbabaneen. Vuokrattiin siis auto millä ajettiin noin puoli toista
tuntia sinne. Auton vuokraus oli noin 16€ per naama plus 10€ bensaa per
naama ja meitähän oli se viisi tyttöä. Pelotti kyllä hirmusesti tuo
ajatus siitä että pitäisi mennä tonne liikenteen sekaan mutta selvittiin
onneksi hengissä:) Kaksi yötä noissa ihanissa majotuksissa oli noin 30
€ per hlö joten oli todellakin hintansa arvoinen. Sähköä ei ollut mutta
kaasulla toimi jääkaapit, hellat ym. Ja illalla oli niin tunnelmallista
olla öljylamppujen valossa!! Okei mä olin ihan paskat housussa ku ne
sammutettiin ja tuli pilkko pimeetä kun lamput sammutettiin ja mentiin
nukkumaan. Päässä oli koko aika vaan ajatus että koska sieltä ryömii
joku hämähäkki tai black mamba jalkojen päältä ja yöunet jäi
vähäisiksi.Aamulla herättiin ja siellä oli sarvikuono lauma meitä
vastassa.
Siis ihan oikeasti siellä oli sarvikuonoja 50 metrin
päässä!!! Hiukanko juostiin valokuvaamaan puoli seitsemän aikaa aamusta
yövaatteet päällä ja hihkuttiin innosta(sisäisesti). Mun sisäinen pikku
tyttö löytyi taas tuolla. Ihan sama mikä lintu tai eläin oli kyseessä ni
hymy nousi vaan korviin. Poikkeuksena tietty hämähäkin ja black mamba
joka roikkui reception:in katossa..HYI HITTO!!! ja ne on vielä todella
myrkyllisiä jollei sen puremasta pääse hoitoon puolen tunnin sisällä ni
se on henki pois.
Otettiin lauantai aamuna kahdeksan
aikaan sellanen opastettu safari matka, joka maksoi n. 23 €/hlö.Se oli
myös niiiiin hintansa veroinen. Opas oli todella hyvä ja nähtiin vaikka
mitä eläimiä. Leijona sillee heikosti, mutta siellä se nukkui alle 10 m
päässä pusikossa. Norsuja todella läheltä. Oltiin luettu jostain Lhane
kirjasta että siellä on kaksi johtaja norsua joilla on musta viiva
maalattuna korvan ja silmän välissä. No siellä oli sit yks norsu perhe;
äiti,isi ja kolme pikkusta syömässä ja ku me mentiin siihen ni se pieni
kokoinen isukki päätti sitten lähteä hätistämään meitä pois. Kyllä siinä
vaiheessa ku guide sanos, että the elephant doesn’t look happy, ni
rupes vähän itseä jo pelottaa ja ku ei se guide sit kuitenkaan
kaasutellut menemään vaan odotti jonkun aikaa ja sit rupes vaan pikku
hiljaa peruuttelemaan. Onneks se ronsu sit lopulta kääntys pois ja me
jatkettiin matkaa. Kierros kesti 2 ja puol tuntia.
Lauantaina
käytiin myös toisessa puistossa puolen tunnin päästä Hlanesta
ajelemassa omalla autolla, mutta siellä näkys tosi vähän eläimiä. Oli
kyllä silti kiva reissu.Lauantai illalla nähtiinki hipot ensimmäistä
kertaa kunnolla, kun he suvaitsivat nousta lammesta muutamaks
sekunniksi. Sunnuntai aamulla meitä odotti taas sarvikuonot siellä
vastassa. Tällä kertaa ne tuli ihan lähelle aitaa joten päästi ihan
parin metrin päähän :)
Tähän onki hyvä päättää. Meillä alkoi
eilen sadutukset esikouluissa ja että ne lapset on vaan niin ihania!!
Siellä ku istus maahan ni oli jo kymmenen roikkumassa sussa ja
koskettelemassa. Saatiin me hienot kampauksetki kun kaikki halus päästä
tekemään jotain letin kaltaisia juttuja päähän! Terkkuja Suomeen <3
Wääää vitsi miten ihanalta kuulostaa!! En voi ees kuvitella miltä tuntuu nähä hippoja ihan nenän eessä tai norsuja! Taiii leijonia, varmaan ihan mieletöntä! Harmi ku tänne ei saa ladattua kuvia.. laita faceen jotain? :o
VastaaPoistaEi pysty sinnekään ku se on tää netti täällä:( maksaa pre paidina ja jos yhtä kuvaa lataa ni voi mennä monta tuntia ja maksaa liikaa.. täytyy vaan jaksaa oottaa siihen asti kunnes oon Suomessa:)
PoistaAaah okei.. no mutta sitä odotellessa, saadaan sit nähtäväks varmaan aikamoinen kuvakavalkadi ;D
VastaaPoista